Hoe ver zijn jullie?

Online gastbeleving

2015 

In de afgelopen 18 maanden hebben wij verschillende hotels, ketens, campings en andere logiesverstrekkers gesproken. Door deze gesprekken zijn we gaan inzien dat er, in grote lijnen, drie visies zijn met betrekking tot focus op online contact met de gast tijdens het verblijf. Zie hieronder drie quotes die de verschillende visies goed weergeven. Hopelijk helpt dit om snel te bepalen welke visie het beste jullie bedrijf omschrijft.

 

“Contact met mijn gast? Ze moeten boeken, inchecken, betalen en weer wegwezen.“

Net als bij de andere categorieën is dit een echte quote uit een gesprek. Een heel kort gesprek dat wel. Het is een beetje de filosofie van de banken van voor de crash. Niet te veel klantcontact en zoveel mogelijk de klant met rust laten zodat ze blijven slapen en geen vragen stellen. Op zich kunnen we hier weinig van zeggen. De banken bestaan nog en floreren. Zolang er af en toe een cash inflow beschikbaar is, belastinggeld of anders, is dit dus best een haalbaar verhaal.

“Wij richten ons voornamelijk op persoonlijk contact, er is al zoveel online.”

Vroom & Dreesman, Hema, Videoland, Halfords, OAD, mogelijk is dit niet de gewenste of zelfs juiste associatie voor jullie merk en strategie. Echter ook bij jullie is de meest gestelde vraag: “Hoe kom ik op het wifi ?” GuestCompass staat voor minder internet – meer vakantie, door jullie hotel en werknemers het eerste online referentiepunt te laten zijn. Om zo ook online de hospitality functie te vervullen die de gast verwacht.

“We komen net uit een meeting met betrekking tot onze online contact strategie, wanneer kun je langskomen?”

Ook dit is een echte quote; van een vijf sterren hotel in Amsterdam. Toegegeven dit is één van de early adaptors die nadenken over online contact tijdens het verblijf. Een betere omschrijving voor de derde categorie is waarschijnlijk: “Ook dat nog, we zijn al zo druk. Kom maar langs. Ik begrijp dat ik hier een mening over moet hebben.”

_wat is de toegevoegde waarde?

GuestCompass stelt het hotel, van klein tot groot, en de werknemers in staat om ook online de gids te zijn voor de gast. Uit eigen naam en merk. Om de gast te verrassen en te verbinden. Met als resultaat een sterker merk, meer en betere reviews en meer doorverwijzingen.

De gast heeft veel online contactmomenten tijdens het verblijf in het hotel. Contactmomenten die een kans bieden om dichter bij de gast te zijn en zo te voorkomen dat derde partijen en andere merken de gastrelatie naar zich toetrekken. Daarnaast biedt u de gast een fantastische extra ervaring die resulteert in minder internet – meer vakantie.

GERELATEERD NIEUWS


Dynamic feedback module

Dynamic feedback module

Krijg feedback van uw gasten terwijl ze nog bij u zijn. Are you unhappy, tell us, are you happy, tell it to the world!

QR code gebruiken

QR code gebruiken

Activeer de GuestCompass met een QR code en verminder het papiergebruik in het hotel. De camera van de telefoon kan de QR codes ...

KPN stopt met IDSN

KPN stopt met IDSN

Vanaf 1 september 2019 zal uw telefonie, alarm en/of fax niet meer functioneren indien u gebruik maakt van ISDN lijnen.

©® 2020 GuestCompass

©® 2020 GuestCompass