
Bestelformulieren
Bestelformulieren zijn een perfecte manier om meer up-sell te genereren en je gasten te helpen.
Standaard functie v.a.
Gasten en bezoekers kunnen roomservice bestellen, hun ontbijt keuze doorgeven of zelfs het diner in het restaurant kiezen en afrekenen. Afhankelijk van je behoefte zijn er verschillende mogelijkheden. Wij bieden vier type formulieren, waarbij een combinatie ook mogelijk is. We hebben geen partijen meegenomen waarbij je app moet installeren, want wij geloven daar niet in. Alle opties hieronder zijn goed te integreren in je GuestCompass.
1. Onze eigen GuestCompass formulieren
Gratis en snelle toepassing, in alle talen van je app beschikbaar. Maar met beperkte functionaliteit; bedragen worden niet bij elkaar opgeteld, geen rapportages. Notificatie alleen per email. Deze formulieren zitten al standaard in je GuestCompass en kan je dus ook gebruiken in combinatie met de opties die verderop volgen.
Ideaal voor korte formulieren als:
- extra kussen / schoonmaak aanvragen
- Corona checklist zonder rapport
- ontbijtkeuze doorgeven
- vraag aan de receptie
- fiets huren
Niet geschikt voor:
- uitgebreid formulier
- meerkeuze opties aangeven, bv biefstuk rare / medium / well done
- koppelingen met systemen
- betaal / shop opties
2. Externe formulieren
Ideaal voor formulieren als:
- broodjes bestellen op de campings
- Corona checklist met rapportage
- formulieren met fotos er in
- rapportage is mogelijk
Betaalde versies, via GuestCompass:
- white label – geen branding
- encrypted mogelijk
- betaal koppeling (zie aanbieder voor meer info)
- hogere gebruiksaantallen
2. Externe formulieren
Voor uitgebreidere (bestel) formulieren met meerdere keuze opties en optelling raden wij Jotform en Formlets aan. Er zijn gratis versies beschikbaar, je kan zelf een account aanmaken. Vanaf ons basis abonnement beschikbaar.
Ideaal voor formulieren als:
- broodjes bestellen op de campings
- Corona checklist met rapportage
- formulieren met fotos er in
- rapportage is mogelijk
Betaalde versies, via GuestCompass:
- white label – geen branding
- encrypted mogelijk
- betaal koppeling (zie aanbieder voor meer info)
- hogere gebruiksaantallen
3. Externe bestel partij – start
Aangeboden door externe partijen die goed passen in jullie GuestCompass. Vaak geen setup kosten, lage transactiekosten en snelle opstart. Notificatie is per email, soms sms.
Vanaf ons basis abonnement beschikbaar. Wij kunnen je helpen met het aanmaken van je account.
Ideaal als:
- je een mooi bestelsysteem wilt zonder lang opstart proces
- automatische betaling via Mollie of andere betaalpartijen belangrijk is
- als er een grote kaart is
Niet gebruiken als:
- een koppeling met huidige kassasystemen direct van belang is of als er betalingskoppelingen nodig zijn
- er sprake is van meerdere kaarten en/of eigen restaurants
4. Externe bestel partij – full option
Vanaf ons basis abonnement beschikbaar. Wij kunnen je helpen met het aanmaken van je account.
Ideaal als:
- in de lange termijn strategie een uitgebreid bestelsysteem voor eten belangrijk is
- een integratie met het huidige kassasyteem van belang is
- veel opties worden aangeboden en grote verscheidenheid aan betalingsmogelijkheden gewenst zijn
- er veel operationele opties nodig zijn: zoals betalingen cancellen en retourneren, dashboard om bestellingen te volgen, printopties om bestelling te printen, sms-notificatie en meer
Niet gebruiken als:
- er voornamelijk naar een korte termijn oplossing gezocht wordt
4. Externe bestel partij – full option
Dit zijn externe partijen die een volledige online shop aanbieden. Custom, whitelabel en geïntegreerd met het kassasysteem. De setup kost gemiddeld €395. Partijen rekenen tot 6,9% van de transactie. Live binnen enkele dagen, kassa-integratie in enkele weken.
Vanaf ons basis abonnement beschikbaar. Wij kunnen je helpen met het aanmaken van je account.
Ideaal als:
- in de lange termijn strategie een uitgebreid bestelsysteem voor eten belangrijk is
- een integratie met het huidige kassasyteem van belang is
- veel opties worden aangeboden en grote verscheidenheid aan betalingsmogelijkheden gewenst zijn
- er veel operationele opties nodig zijn: zoals betalingen cancellen en retourneren, dashboard om bestellingen te volgen, printopties om bestelling te printen, sms-notificatie en meer
Niet gebruiken als:
- er voornamelijk naar een korte termijn oplossing gezocht wordt
Advies
Onze formulieren krijg je standaard in de GuestCompass. Gebruik deze voor kleinere en simpele formulieren. Wil je meer, combineer dan onze formulieren met de formulieren uit de opties 2, 3 of 4. Welke van die opties het beste voor jou is hangt af van je wensen. Kom je er niet uit, neem dan gerust contact met ons voor advies op maat.
Wat kunnen wij voor u betekenen?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact op. Gelijk antwoord? Bel dan direct met 085-2100 999 of gebruik de chat functie rechts onderin.