
Hulp video’s
Bekijk onze hulpvideo’s om ons CMS te leren, of om je verder te helpen met iets waar je niet uit komt.
Een foto uploaden, een tekst aanpassen, of meer pagina’s in je (web)app maken, dat kan je allemaal zelf doen. Om de informatie op je GuestCompass bij te houden heb je toegang tot ons CMS gekregen.
Ons CMS is erg gebruiksvriendelijk, waardoor je met minimale kennis zelf makkelijk aan de slag kan, wel hebben we wat hulp video’s gemaakt. We raden je aan in elk geval video 1, 2 en 3 te bekijken. Voor specifieke topics kan je de andere video’s bekijken.
Kom je er niet uit, dan hebben we altijd nog de chat in ons CMS. Ook geven we regelmatig gratis online webinars voor tips & tricks, je kan je daar hier voor opgeven.
Start video’s
1 CMS introductie
in 1,5 minuut een korte uitleg over wat het GuestCompass CMS is en wat de basis functies zijn.
2 Een nieuwe pagina maken
Een geheel nieuwe pagina maken.
3 Een pagina zichtbaar maken
Soms verwarrend, je hebt een nieuwe pagina gemaakt (zie video 2) maar je ziet deze niet. Na het maken moet je de pagina namelijk ‘activeren/linken’. Hier zie je hoe je dat doet.
Heb je na het bekijken van video 2 en 3 nog moeite met het maken of zichtbaar maken van je pagina? Je kan ons via deze link je pagina info sturen en dan maken wij je pagina en zetten die aan op de juiste plek(ken).
Meer hulp video’s
4 Tekst aan een pagina toevoegen
Ga naar de juiste Page in het CMS, sleep de Text module in de pagina en voeg tekst toe aan een bestaande pagina. Let op dat je alle talen invult, er is geen ‘auto translate’. En klik ‘Save Changes’ als je klaar bent.
5 Bestaande tekst aanpassen
Ga naar de juise Page in het CMS, selecteer in ‘het telefoontje’ de juiste Text module. Je opent deze door ook het gereedschapsetje te klikken (configure module). Pas de tekst aan, in alle talen, en klik ‘Save changes’.
6 Foto op een pagina plaatsen
Nadat je een foto hebt ge-upload in het systeem (zie video 12) kan je deze laten zien op een pagina. Je gaat naar de juiste Page in het CMS en sleept de ‘Image caroussel’ het telefoontje in. Selecteer 1 – 3 foto’s door er op te klikken. Auto save.
7 Linken naar pagina’s buiten het systeem
Als je een link wilt maken naar een website, een email adres of een telefoonnummer dan kan dit via een externe link. In de link module (selecteer een icon als block type) scroll je helemaal naar beneden, tot external link. Per taal kan je een eigen link invoeren, dus NL naar de NL website en DU naar de DU website. Je moet per taal de Page title en link invoeren.
8 Een PDF uploaden
Via Assets kan je ook pdf’s uploaden en die via Pages zichtbaar maken. Handig voor je menukaart of schoonmaakrooster. De PDF’s hebben in Assets een eigen categorie. Je right klkt op de titel van de PDF om deze te kopiëren en te plakken als externe link op de pagina (zie ook video 9).
9 Knoppen en links maken en aanpassen
Met ons knoppen maak je pagina’s zichtbaar. De knoppen worden gemaakt met behulp van de LINK module. Kies uit icoontjes of foto’s, lange balken of tegeltjes. Zeer handig om snel de layout van je webapp aan te passen.
10 Knoppen en links verwijderen
Ga naar de juiste pagina in het CMS, vind de juiste ‘Link module’in het telefoontje ne klik op de vuilnisbak om alle links in de module te verwijderen. Wil je slechts 1 link uit de module verwijderen, dan open je de ‘Link module’ en verwijder je individuele pagina links. Als je een link verwijdert blijft de pagina waar deze naar linkt nog gewoon bestaan.
11 Formulier aanmaken
Alle stappen om een simpel meertalig formulier te maken. Bijvoorbeeld: aanvraag van een Late check-out, extra kussens, doorgeven van een storing, enz.
12 Foto’s toevoegen aan CMS
Heb je nieuwe foto’s, via Assets kan je meer foto’s aan het CMS toevoegen. Let op: foto’s zijn liggend 4 x 3 (ideaal is 1536 x 2048 pixels), niet groter dan 5 MB per stuk en in JPG/JPEG/PNG/GIF formaat. Nadat je de foto’s hier hebt geupload kan je ze op de pagina gaan gebruiken (zie video 6)
13 Gebruik van timers
Krijg dynamiek in je webapp door middel van het gebruik van timers. In plaats van “Vrijdag is er happy hour” wordt het “Vandaag is er happy hour”, wat je alleen op vrijdag ziet. Timers beschikbaar voor tekst, foto’s, links, formulieren, video’s en ads.
Een timer is minimaal 1 uur, maak kan willekeurig ingesteld worden, ook per hele dag of meerdere dagen/dagdelen.
14 Tekst centreren
Zie video 4/5 om tekst aan te passen. In de tekst module open je de Broncode/Sourcecode. In de broncode verander je ‘p’ in ‘center’ en sluit de broncode weer. Nu staat je tekst gecentreerd. Klik op ‘Save changes’.
15 Klikbare tekst maken
Maak een klikbare link (naar een website) in je tekst. Ga naar je tekst (zie video 4/5), selecteer de tekst, klik op het ‘link icoontje’, en vul in welk soort link het is en waar het heen gaat. Doe het in alle talen, en klik ‘Save changes’ als je klaar bent.
16 Knoppen in de foto’s
Je kan knoppen ín de foto’s zetten, dat bespaart ruimte in je scherm en is soms gewoon mooi. Als je een foto aan een pagina toevoegd (video 6), dan heb je onder het ‘Active images’ veld, scroll een stukje naar beneden, 3 Links. Left, Center en Right, voor de 3 knoppen in de foto. De links werken exaxt als de andere links. Voeg wel altijd 3 links toe, anders krijg je een leeg veld wat niet mooi is.
17 Categorieën en pagina titels
Het CMS werkt met categorieën om de pagina’s organiseren, zodat je deze makkelijk terugvind. Middels de Category dropdown (boven de ‘Save this Page’ knop) verhuis je de pagina van één naar een andere categorie.
Op de pagina’s zelf kan je bovenin de paginatitel laten zien als dat gewenst is. Daar is het ‘Show page title’ vink boxjes voor (boven de ‘Save this Page’ knop).
18 Centrale pagina aanmaken
19 Receptie Tool – Create access
Deze video is speciaal voor onze klanten die gasten kamertoegang geven met onze webapp.
Zie hoe je een nieuwe toegang aanmaakt voor een hotelgast.
Samen een probleem oplossen
GuestCompass wil graag dat je (web)app optimaal functioneert. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet het geval zijn dan kunt u ook via de telefoon met ons contact opnemen. 085 210 09 99 LET OP! Als u wil dat wij even meekijken op uw scherm meekijken instaleer dan Teamviewer voordat u ons belt.




Samen een probleem oplossen
GuestCompass wil graag dat je (web)app optimaal functioneert. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet het geval zijn dan kunt u ook via de telefoon met ons contact opnemen. 085 210 09 99 LET OP! Als u wil dat wij even meekijken op uw scherm meekijken instaleer dan Teamviewer voordat u ons belt.