Corona oplossingen

In 3 stappen Corona proof!

Standaard functie v.a.

Het is welbekend: een A4-tje met allerlei maatregelen en apps die je moet downloaden voor reserveringen plus een duur formulier voor de Corona check. Wij weten dat het anders kan, en als expert in online gastbeleving hebben wij daarom goede oplossingen voor u. Wat wél werkt, en niet te veel kost. Sterker nog, als GuestCompass klant kan u genoeg hebben aan de gratis oplossingen! Met onze Corona oplossingen maken we u in 3 stappen online Corona proof.

Corona oplossingen in de horeca

1. Géén onleesbare A4-tjes maar een duidelijk overzicht van maatregelen

De meeste hotels en restaurants gebruiken A4-tjes om aan te geven wat zij doen tegen Corona. Prima natuurlijk, want je wilt de gast laten weten hoezeer je best wordt gedaan om de veiligheid te waarborgen. Maar de gast leest het, zeker online, niet.

Wij zijn gewend informatie in kleine ‘hapjes’ toe te dienen. Want we weten: te veel tekst wordt gelijk weggedrukt. Die PDF die gebruikt wordt kunnen wij vertalen in een alternatieve (hopelijk tijdelijke) startpagina, zie het voorbeeld hiernaast. 

Zo blijven de oorspronkelijke pagina’s bestaan, maar staat er bijvoorbeeld i.p.v. het ontbijtbuffet nu een keuze voor ontbijt box A of B. En een formulier om te reserveren voor de gym.

Als de Corona maatregelen niet meer nodig zijn, zet je de GuestCompass gemakkelijk weer om.

2. Corona Checklist

Verplicht in de Horeca: de Corona Checklist. Wij bieden 2 opties, beiden passen perfect in de GuestCompass en zijn ideaal om door de gast vóór check-in of voor aan tafel te gaan te laten invullen.

Optie 1: Gratis met onze eigen formulieren

  • In de taal van de webapp
  • Wordt opgeleverd met de standaard Corona vragen, maar kan achteraf naar wens worden aangepast
  • Komt binnen via email – niet in een database. Wel kan er een filter op de mail

Optie 2: een extern formulier van Jotform voor € 5,- per maand

  • Tweetalig, NL/EN, de gast kan er zelf tussen schakelen
  • Dynamisch uitklapbaar formulier met vraagstelling conform Horeca Nederland
  • Wordt veilig opgeslagen in een database waaruit wij, mocht het RIVM het opvragen, de gegevens uit kunnen verstrekken.

2. Corona Checklist

Verplicht in de Horeca: de Corona Checklist. Wij bieden 2 opties, beiden passen perfect in de GuestCompass en zijn ideaal om door de gast vóór check-in of voor aan tafel te gaan te laten invullen.

Optie 1: Gratis met onze eigen formulieren

  • In de taal van de webapp
  • Wordt opgeleverd met de standaard Corona vragen, maar kan achteraf naar wens worden aangepast
  • Komt binnen via email – niet in een database. Wel kan er een filter op de mail 

Optie 2: een extern formulier van Jotform voor € 5,- per maand

  • Tweetalig, NL/EN, de gast kan er zelf tussen schakelen
  • Dynamisch uitklapbaar formulier met vraagstelling conform Horeca Nederland
  • Wordt veilig opgeslagen in een database waaruit wij, mocht het RIVM het opvragen, de gegevens uit kunnen verstrekken.
Corona Checklist
Sauna, fitness of zalen reserveren met een webapp

3. Bestel- en reserverings formulieren

Niet meer vrijblijvend naar de gym. Ontbijt bestellen voor op de kamer. Alles is anders…
We besteden hier verder op onze site uitgebreid aandacht aan, gebruik de knoppen om direct naar de pagina’s te gaan.

Wat we alvast in het kort mee willen geven:

  • Gebruik geen systemen die de gast moet downloaden.
  • Soms volstaat een gratis versie.
  • Alle partijen die wij aanraden op onze website zijn geschikt, let goed op de onderlinge verschillen.

Afsluitend…

Het zijn moeilijke tijden voor veel van ons. Wij willen jullie graag bijstaan waar we kunnen, zonder juist meer kosten te creëren. René Stamer heeft al in het begin van deze Corona crisis een uitgebreid artikel geschreven over hoe het virus, met name in de horeca, bestreden kan worden. En hoe dit op een gastvriendelijke manier kan. Het artikel staat in de link hieronder. Heeft u nog vragen, neem dan gerust geheel vrijblijvend contact met ons op.

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact op. Gelijk antwoord? Bel dan direct met 085-2100 999 of gebruik de chat functie rechts onderin.

©® 2020 GuestCompass

©® 2020 GuestCompass