
Nieuws
Onze onderzoek en industrienieuwtjes lees je als eerste hier.
Wij zijn experts in online gastbeleving. We bieden je dan ook meer dan alleen een informatieplatform en techniek. Wij denken met je mee, en delen onze kennis. Zie hieronder verschillende artikelen.
Onder andere over hoe het hotel van de toekomst er uit ziet. Middels een panel van hotelexperts en een uitgebreide gasten enquête zoekt onze collega Marjolein het in tien delen voor je uit. Lees je mee?

Heeft de hotelkamer nog een televisie in 2025?
Nee, geen tv, maar wel een scherm. Uit onderzoek van GuestCompass blijkt dat schermen in hotelkamers ‘smart’ moeten zijn. Waarom? Dat lees je hier . read more

Heeft het hotel(de kamer) nog een strijkijzer en strijkplank in 2025?
Ja, waarschijnlijk wel. Zakelijke gasten willen kreukvrije kleding en strijken het liefst zelf. Zo blijkt uit onderzoek van GuestCompass. read more

Heeft de hotelkamer nog een minibar in 2025?
Ja, maar de inhoud ervan verandert. Uit onderzoek van GuestCompass blijkt dat de minibar of leeg of gevuld moet zijn met de ‘juiste’ producten. Welke dat zijn, lees je hier. read more

Heeft de hotelkamer nog een kluisje in 2025?
Waarschijnlijk wel, maar erg geliefd zijn ze niet. Hotelgasten vinden kluisjes vaak ondingen. Waarom? Je leest het hier, in het onderzoek van GuestCompass read more

Heeft het hotel nog een receptiebalie in 2025?
Marjolein Peilt: Heeft het hotel nog een receptiebalie in 2025? ''Nee. Uit onderzoek van GuestCompass blijkt dat de receptiebalie ... read more

Heeft het hotel nog roomservice in 2025?
Ja, maar de manier waarop hotels roomservice bieden, verandert wel. Wat er verandert, lees je hier, in het onderzoek van GuestCompass. read more

In 2025 nog koffie en thee op de hotelkamer?
Zeker! Hotelgasten hebben altijd zin in een vers bakkie koffie of thee en die zetten ze graag zelf op hun hotelkamer. Zo blijkt uit onderzoek van GuestCompass. read more

Heeft je hotel nog een kamertelefoon in 2025?
Heeft de hotelkamer telefoon nog potentie in 2025 of belandt hij in de prullenbak? We analyseren trends, voor- en nadelen en polsen gasten plus hotelexperts. read more

Van Hospital-IT naar Hospitality!
Van Hospital-IT naar Hospitality! Door de coronacrisis is de nieuwe realiteit in de JacobKliniek in Haarlem niet anders dan bij de meeste zorgorganisaties in Nederland: patiënten komen overwegend niet meer van hun kamer af. Dan rijst meteen de vraag: Hoe kun je wel op een klantvriendelijke wijze hun vragen beantwoorden en er tegelijkertijd voor zorgen dat medewerkers hun handen zoveel mogelijk vrijhouden voor de extra zorgtaken? read more

Kun je in 2025 nog cash betalen in hotels?
Nee, meestal niet. Alleen hotels met veel internationale gasten accepteren nog contant geld. Zo blijkt uit onderzoek van GuestCompass. read more

Gebruikt je hotel nog een kamermap in 2025?
Nee; hotelgasten informeer je beter en sneller digitaal en online, blijkt uit onderzoek van GuestCompass. read more

Het cruiseschip als voorbeeld
Covid-19, welke drie inzichten kunnen we overnemen van het cruise schip. read more

Dynamic feedback module
Krijg feedback van uw gasten terwijl ze nog bij u zijn. Are you unhappy, tell us, are you happy, tell it to the world! read more

Studenten zonder sleutels
Woonstichting De Key en GuestCompass draaien momenteel een pilot met “keyless” deuren. Dankzij deze slimme deursloten openen studenten de deuren van hun wooncomplex én van hun eigen ... read more

Sesam open u
Uw gast opent de kamer met zijn of haar mobiel. Daarna zetten ze het licht aan en kiezen ze hun ideale temperatuur. Dit kan allemaal met de ... read more

QR code gebruiken
Activeer de GuestCompass met een QR code en verminder het papiergebruik in het hotel. De camera van de telefoon kan de QR codes scannen. Probeer het zelf! read more

Chat of whatsapp
De meeste online kanalen zijn gemaakt om te zenden. Denk aan websites en e-mail, maar ook Facebook en Twitter. Daarmee is een online gesprek met de gast ... read more

80% minder email, telefoon en bezoek
Na enkele maanden was al duidelijk dat GuestCompass een niche bood met betrekking tot studentencommunicatie. Na een week werd de test op twee locaties op de Prinsengracht ... read more

Uitbreiding proef in de zorg
In samenwerking met Bureauvijftig wordt na een proef op één locatie bij De Zorgboog het gebruik van de GuestCompass nu uitgebreid naar drie locaties. read more

KPN stopt met IDSN
Vanaf 1 september 2019 zal uw telefonie, alarm en/of fax niet meer functioneren indien u gebruik maakt van ISDN lijnen. read more

30 jaar online
Wat betekent dit voor de toekomst van hospitality? Hoe is het vakantie en reisgedrag beïnvloed door internet? Wat is de consequentie als je niets doet? In welke ... read more