Online formulieren

Bestelformulieren in de GuestCompass is een perfecte manier om meer upsell te genereren tijdens het verblijf van gasten in je hotel op een online manier. 

Gasten kunnen op deze manier roomservice bestellen, ontbijt keuze doorgeven of zelfs het diner in het restaurant kiezen en afrekenen.  

Check onze tips en mogelijkheden in de GuestCompass. Neem contact met ons op voor advies op maat.

Is het een app of web based?

Maak het zo makkelijk mogelijk voor je gast en bied online bestellen aan via onze webapp. Er hoeft dan geen aparte bestel-app gedownload te worden.

 

Is de aanbieder een merk of white-label?

Zorg dat je altijd je eigen merk en naam naar voren kan brengen. Jullie zijn immers de eigenaar van de gastrelatie, niet de software-partij. Bovendien zijn verschillende merken en namen verwarrend voor gasten. 

Vier opties

GuestCompass biedt vier opties. De situatie verschilt uiteraard per hotel. Maar ook de (korte en lange termijn) strategie omtrent online bestellen bepaalt welke optie ideaal is voor jouw locatie. Hieronder staan de opties verder uitgeschreven:

1. GuestCompass formulieren

Gratis en snelle toepassing, maar beperkte functionaliteit m.b.t. bestellen. Geen betaal- of shopopties. Bedragen worden niet bij elkaar opgeteld. Notificatie alleen per email.

Wel gebruiken als:
  • je op zoek bent naar een snelle, maar tijdelijke oplossing met beperkte keuzeopties. Handig voor het doorgeven van de ontbijtkeuze, bijv. ontbijtbox 1 of ontbijtbox 2.
  • je restaurants in de omgeving aan wil bieden. Bestellingen komen per e-mail binnen. Betaling kan via de receptie of rechtstreeks bij het restaurant.
Niet gebruiken als:
  • een koppeling met huidige kassasystemen direct van belang is of als er betalingskoppelingen nodig zijn.
  • er een uitgebreide kaart is of er sprake is van meerdere kaarten en/of eigen restaurants.

2. Online bestelformulieren

Aangeboden door externe partijen die goed passen in jullie GuestCompass. Vaak geen setup kosten, lage transactiekosten en snelle opstart. Notificatie is per email, soms sms.

 

Wel gebruiken als:
  • automatische betaling via Mollie of andere betaalpartijen belangrijk is.
  • er meerdere menu’s worden aangeboden en als er een grote kaart is.
Niet gebruiken als:
  • een koppeling met huidige kassasystemen direct van belang is of als er betalingskoppelingen nodig zijn. 
  • er een uitgebreide kaart is of sprake is van meerdere kaarten en/of eigen restaurants.

2. Online bestelformulieren

Aangeboden door externe partijen die goed passen in jullie GuestCompass. Vaak geen setup kosten, lage transactiekosten en snelle opstart. Notificatie is per email, soms sms.

Wel gebruiken als:
  • automatische betaling via Mollie of andere betaalpartijen belangrijk is.
  • er meerdere menu’s worden aangeboden en als er een grote kaart is.
Niet gebruiken als:
  • een koppeling met huidige kassasystemen direct van belang is of als er betalingskoppelingen nodig zijn.
  • er een uitgebreide kaart is of sprake is van meerdere kaarten en/of eigen restaurants.

3.  Online shops

Externe partijen die een volledige online shop aanbieden. Custom, whitelabel en geïntegreerd met het kassasysteem. De setup kost gemiddeld €395. Partijen rekenen tot 6,9% van de transactie. Live binnen enkele dagen, kassa-integratie in enkele weken.

Wel gebruiken als:
  • een integratie met het huidige kassaysteem van belang is.
  • veel opties worden aangeboden en grote verscheidenheid aan betalingsmogelijkheden gewenst zijn.
  • er veel operationele opties nodig zijn: zoals betalingen cancellen en retourneren, dashboard om bestellingen te volgen, printopties om bestelling te printen, sms-notificatie en meer.
Niet gebruiken als:
  • er voornamelijk naar een korte termijn oplossing gezocht wordt.
  • optie 1 of 2 beter bij u past.

4. Huidige partner

Mogelijk zijn er bestaande samenwerkingen met partijen die jullie bestellingen al online afhandelen. We kijken graag samen naar de mogelijkheden om deze partij te integreren in julllie GuestCompass. Zo blijft er één online startpunt voor de gast; op jullie naam en in jullie stijl.

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact op. Gelijk antwoord? Bel dan direct met 085-2100 999 of gebruik de chat functie rechts onderin.

©® 2020 GuestCompass

©® 2020 GuestCompass