GuestCompass Support

Antwoord op de meeste support vragen staan hieronder. Neem gerust contact met ons op als je nog geen klant bent en zelf wil zien hoe eenvoudig het is om je eigen GuestCompass te onderhouden.

Samen maken we jouw GuestCompass een succes!

Wij willen graag dat je (web)app optimaal functioneert. Daarom ondersteunen we jullie met (CMS) trainingen, best practice tips, hulp video’s én activatie.

Daarnaast staan we klaar voor aanpassingen en ondersteuning. Daarvoor kan je ons bereiken via de chat, mail of telefoon. We helpen je graag!

 

CMS certificering

Je kan zelf gemakkelijk wijzigingen aanbrengen in je eigen GuestCompass. Daarvoor krijg je toegang tot ons CMS.

We kunnen je in ongeveer één uur ons CMS leren. We doen dat in 2 webinars van elk ongeveer een half uur.
In de beginners / opfris leer je basics en in de gevorderden de fijne kneepjes.

Na de gevorderden training je jouw GuestCompass CMS certificaat!

CMS certificering

Je kan zelf gemakkelijk wijzigingen aanbrengen in je eigen GuestCompass. Daarvoor krijg je toegang tot ons CMS.

We kunnen je in ongeveer één uur ons CMS leren. We doen dat in 2 webinars van elk ongeveer een half uur.
In de beginners / opfris leer je basics en in de gevorderden de fijne kneepjes.

Na de gevorderden training je jouw GuestCompass CMS certificaat!

Ge-certifitaart!

Schrijf je in voor een online training met al je collega’s. Deze training is bedoelt voor tussen de 4 en 10 personen tegelijk, van 1 bedrijf. Na inschrijving nemen we contact met jullie op om een datum af te spreken voor een online webinar. Alle deelnemers ontvangen een certificaat na het succesvol afronden van de webinar én we sturen jullie een taart op om het te vieren!

Best Practice

Zorg dat je collega’s op de hoogte zijn

Betrek je collega’s bij de GuestCompass. Laat ze het zien, vraag hen om input. Ook de dame van housekeeping kan je gast ernaar verwijzen!
Let ook op dat nieuw personeel op de hoogte wordt gebracht, zie de inwerkinstructie in het activatiepakket.

Activatie pagina

Minder is meer

Probeer zo min mogelijk tekst te gebruiken. Schrijf je te veel, klikt de lezer het gelijk weg. Denk na over je teksten en werk met foto’s. Verdeel lange teksten over meerdere pagina’s.

Doe geen dubbel werk

Sommige zaken horen op je website, andere zijn pas relevant als de gast bij jullie is en horen dus in de GuestCompass. Verwijs van je website naar de GC en andersom waar nodig, maar ga niet 2x hetzelfde invullen.

Kom je er niet uit?

We hebben hulpvideo’s om je kennis op te frissen, maar je kan ook gewoon even contact met ons opnemen. We helpen je graag! Ook voor nog meer tips…





Houd de GC relevant

Middels timers houd je de GuestCompass dynamisch en relevant. Maar ook door snel een kort paginaatje te maken over een braderie op de hoek. Zijn er evenementen? Geef ze aan ons door en wij zorgen dat ze er op -en weer af- komen.

Mail

Gewoon doen!

Ons CMS werkt makkelijk en snel. Weet je niet zeker of het mooi is wat je doet? Gewoon doen, kijk hoe het eruit ziet, en pas het eventueel aan. Je hoeft er niet weken over te vergaderen. Wij vinden het juist belangrijk dat b.v. de beheerders en receptionisten (ook) de aanpassingen doen, zíj weten het best wat er speelt.

Activeer je GuestCompass

De GuestCompass wordt, om verstoring met je website te voorkomen, niet gevonden door Google. Als jij je gast/bewoner/gebruiker niet naar de GC stuurt, vinden ze deze dus ook niet. Hoe je dat doet zie je hier

Activatie pagina

FAQ

Ik zie mijn pagina niet

Je hebt net een pagina gemaakt, maar ziet deze niet?! Je moet na het maken van je pagina deze eerst nog ‘activeren’ door deze te linken video link

Hoe werken de timers?

Is er vrijdag van 17:00- 19:00 Happy Hour? Dat hoef je als gast op maandag niet te weten, dan ben je al lang weer weg! Je laat deze melding automatisch alleen zien vanaf b.v. donderdag 15:00 tot vrijdag 19:00 middels timers video link

Kan ik de gebruik gegevens inzien?

Jullie krijgen elke maand een rapport van Google Analytics. Wil je meer weten stuur ons een verzoek om zelf toegang tot de Analytics te krijgen middels je eigen Google Analytics account.

Activatie pagina

Hoe pas ik tekst aan?

Je kan heel gemakkelijk je tekst aanpassen, let wel dat je dat in alle talen doet.

video link

Wat is het verschil tussen Standard en Background image?

Ons systeem is geoptimaliseerd voor mobiel, maar moet er op de PC en Tablet ook mooi uit zien.  Daarom is er mogelijkheid voor een Background image

video link

Kan ik push berichten sturen?

Er staat een tabje PUSH in het CMS. Dat is voor onze klanten die een ‘echte’ app hebben, die de gebruiker eerst moet downloaden. Dan kan je pushberichten naar (groepen) gebruikers sturen, bijvoorbeeld alléén naar jullie pand aan de Zwaluwstraat i.v.m werkzaamheden aan de lift, óf naar alle gebruikers ineens voor een algemeen bericht. Met een webapp kan je geen pushberichten sturen.

©® 2020 GuestCompass

©® 2020 GuestCompass