De Zeeuwse Stromen

GuestCompass bezoekt

Bij GuestCompass houden we van ECHT contact! Vanuit deze gedachte bezoeken wij onze klanten ook fysiek. Zo zorgen we samen met de gebruiker dat je het maximale eruit haalt. Deze keer is Thomas op bezoek bij Hotel de Zeeuwse stromen met Monique van Hoof!

Zeeuwse stromen

Op welke manier heeft GuestCompass jullie guest journey verbeterd?

Wij zien GuestCompass als een verlenging van onze persoonlijke gastbenadering en zeker niet als een vervanging daarvan. Het is een laagdrempelige manier om onze gasten op het juiste moment van relevante informatie te voorzien (namelijk wanneer ze ín het hotel zijn). Alle informatie over de kamer, het hotel en de omgeving zijn overzichtelijk gebundeld in één webapp. De webapp ondervangt enkele veelvoorkomende vragen. Als bijgevolg hebben onze receptionistes juist extra tijd op de momenten waarop zij daadwerkelijk meerwaarde kunnen creëren.

Welke specifieke functie van GuestCompass waardeer je het allermeest?

Wat mij betreft zijn dit er twee. Middels de digitale kamermap heeft onze gast alle relevante (verblijfs)informatie steeds bij de hand. Daarnaast maakt het digitale stukje het voor ons mogelijk om de informatie up te date te houden zonder steeds kamermappen te hoeven afdrukken. Ook bevalt de optie tot dynamische feedback ons goed. Wanneer een gast ons onverhoopt van negatieve feedback voorziet, dan kunnen we handelen nog voordat de gast heeft uitgecheckt. Door het probleem nog tijdens het verblijf op te lossen, wordt een eventueel negatieve review voorkomen.

Hoe heeft het gebruik van GuestCompass jullie operationeel beïnvloed?

De webapp heeft ervoor gezorgd dat we op bepaalde vlakken, zoals het verwerken van guest surveys, systematischer te werk gaan. Waar we voorheen onze gasten voorheen nog wel eens een uitgeprinte enquête meegaven, wordt deze data nu grotendeels automatisch verwerkt. De gast kan zelf bepaalde informatie eenvoudig terugvinden waardoor in sommige gevallen de druk op de receptie afneemt, zeker wat betreft veelvoorkomende vragen.

Screenshot 2023 10 11 153215
Home 1600x700 9 1
Hotelkamer standaard plus 800x700
De zeeuwse stromen duinappartement 600x400

Heb je een specifiek voorbeeld van hoe GuestCompass een bepaald probleem heeft opgelost?

Jazeker. Ik herinner me een voorval eerder dit jaar. We ontvingen een notificatie van een niet tevreden hotelgast. Als reden voor de onvoldoende beoordeling werd genoemd dat de afstandsbediening van de televisie niet werkte. Vervolgens heeft één van onze collega’s contact opgenomen met de gast om vervolgens de batterijen te vervangen. De gast was in positieve zin verrast dat we zo adequaat hadden gehandeld.

Zou je GuestCompass aan andere hotels aanraden en waarom?

Om verschillende redenen “ja”. De webapp is gebruiksvriendelijk, zowel voor de gast als voor de hotelier. De webapp hoeft niet geïnstalleerd te worden en is laagdrempelig in het gebruik. Feitelijk is het een verlenging van je persoonlijke gastcontact en, niet onbelangrijk, de webapp is betaalbaar.

GuestCompass