Sleutel tot succes: hoe Servatius studentenhuisvesting slimmer beheert

Studentenhuisvesting Servatius stond voor een uitdaging in het beheer. Door de hoge mutatiegraad en terugkerende vragen zochten ze naar een efficiëntere manier om studenten te ondersteunen en interne processen te optimaliseren. De oplossing? Een geïntegreerde oplossing van GuestCompass en iLOQ. 

Het werd duidelijk dat de klassieke communicatiekanalen niet meer voldeden. Studenten willen snel antwoord op hun vragen, directe toegang tot informatie en niet afhankelijk zijn van briefjes of drukbezette balies. 
Met de custom GuestCompass-app krijgt iedere student nu direct toegang tot de belangrijkste informatie. Van veelgestelde vragen tot meldingen over servicekosten en reparaties. Alles op één plek, precies op het juiste moment. 

Florine - Bewoonster Servatius

"Toen ik hoorde dat ik de deur met mijn telefoon kon openen, was ik meteen positief. Ik raak snel spullen kwijt, dus geen sleutel meer nodig hebben leek mij heel gemakkelijk. In het begin was het even zoeken naar de NFC-chip, maar na twee weken werkte het vlekkeloos. Het grootste voordeel van GuestCompass is dat alles duidelijk en gemakkelijk is uitgelegd in de app. Alle info over mijn woning staat overzichtelijk in één app. Ik gebruik vooral het overzicht met de regels van het complex, zoals die over afval."

Iedere zomer wisselen zo’n 150 studenten van woning bij Servatius. Tot voor kort betekende dat: kwijtgeraakte sleutels, incomplete sets en de noodzaak om cilinders te vervangen voor nieuwe huurders. Dit was niet alleen enorm tijdrovend, maar ook erg kostbaar en dat zorgde voor frustraties. 
Door iLOQ S50 te integreren in de GuestCompass-app, is een fysieke sleuteloverdracht niet meer nodig. Dankzij deze draadloze, batterijloze oplossing voor toegangsbeheer is het beheer van technische ruimtes en de studentenhuizen vereenvoudigd. Studenten ontvangen nu een digitale sleutel via hun smartphone waarmee ze hun huis binnenkomen. Geen batterijen, geen aparte apparaten, gewoon toegang via de app.

Nick Abrahams Servatius

Nick Abrahams - Beheerder Studenteneenheden & Parkeerportefeuille

“In combinatie met de GuestCompass-app, die volledig op maat is gemaakt voor de studentenhuisvesting van Servatius, werden de toegangssystemen en informatievoorzieningen geïntegreerd. Elke student is nu verplicht de app te downloaden, wat hen toegang geeft tot niet alleen de digitale sleutels, maar ook relevante informatie, zoals veelgestelde vragen, reparatieverzoeken en pushmeldingen over bijvoorbeeld de afrekening van servicekosten.” 

We koppelden iLOQ aan onze app vanwege de eenvoud en betrouwbaarheid van het systeem. Dankzij de draadloze, batterijloze cilinders kunnen verhuurders snel schakelen bij studentenmutaties, zonder ingewikkelde installatie. Vanuit de GuestCompass-app regelen studenten niet alleen hun toegang, maar ontvangen ze ook direct relevante informatie via pushberichten. Zo worden ze gedurende hun hele verblijf ondersteund: van de eerste sleutel tot de laatste reparatiemelding.

De samenwerking met iLOQ laat zien wat er mogelijk is als slimme technologie en gebruiksvriendelijke communicatie samenkomen. Eén oplossing die het beheer vereenvoudigt, studenten zelfstandigheid geeft en zorgt voor rust achter én voor de schermen. 

Klaar om studentenhuisvesting futureproof te maken? Wij denken graag mee

GuestCompass