Lieven de Key heeft meer dan 90 contractpartijen die planmatig onderhoud en noodreparaties uitvoeren. Deze partijen hebben 800 monteurs op de weg. De monteurs kregen toegang tot alle 150 panden via gewone sleutels. Overzicht en het beheer van deze (moeder)sleutels is in het meer dan honderdjarige bestaan van Lieven de Key verwaterd.
De foto hierboven van een pand van Lieven de Key laat de uitdaging duidelijk zien, meer dan 14 sleutelkluisjes; sleutelbeheer en toegangscontrole is voor veel organisaties niet overzichtelijk of behapbaar. Om dit aan te pakken koos Lieven de Key voor een innovatieve benadering in samenwerking met GuestCompass en iLOQ cilinders. Dit artikel laat zien hoe deze samenwerking resulteerde in een efficiënt, veilig en kostenbesparend toegangsbeheersysteem.
De keuze voor GuestCompass was gebaseerd op de kennis van de organisatie en een naadloze integratie met iLOQ op zowel SDK- als API-gebied. Hierdoor kon een volledig op maat gemaakte app worden ontwikkeld, inclusief specifieke informatie over de panden. Dit niveau van aanpassing was een doorslaggevende factor voor Lieven de Key.
Dus naast het verlenen van toegang is er ook ruimte voor het delen van informatie. Zoals inzicht in welke deur of route de monteur precies kan gebruiken en indien nodig kunnen er ook meldingen worden doorgegeven. Mocht een ruimte bijvoorbeeld als opslag gebruikt worden.
Meer dan 800 monteurs van 90 verschillende bedrijven hebben nu gestroomlijnde, digitale toegang tot Lieven de Key-panden. Er zijn aanzienlijke besparingen gerealiseerd door het elimineren van de tijd die eerder werd besteed aan het ophalen en terugbrengen van fysieke sleutels. Lieven de Key heeft nu volledig inzicht en toezicht op wie toegang heeft tot hun panden, wat de veiligheid aanzienlijk heeft verhoogd.
Dit project is een schoolvoorbeeld van hoe digitale innovatie, samenwerking en de juiste partners kunnen leiden tot aanzienlijke verbeteringen in operationele efficiëntie en beveiliging binnen de sector van sociale huisvesting. GuestCompass is trots op de rol die ze hebben gespeeld in het helpen verwezenlijken van de visie van Lieven de Key voor een toekomst van veilige, digitale toegang
Lieven de Key stond voor twee grote uitdagingen. Ten eerste moest er een online deel beheertool komen waarmee alle verschillende contractpartijen gemakkelijk digitaal sleutelbeheer konden uitvoeren voor hun monteurs. Zoals het versturen van digitale sleutels of het aanmelden van nieuwe gebruikers. Uiteraard alles in de cloud en zeer gebruiksvriendelijk.
Ten tweede was er de immense taak om iLOQ cilinders te installeren op meer dan 1500 technische deuren in panden variërend van 3 maanden tot 300 jaar oud, met alle complexe toegangsvereisten die dit met zich meebracht.
In nauwe samenwerking met Isero en Lieven de Key werden verschillende implementatieplannen ontwikkeld en getest. Omdat niet alle plattegronden en bestaande sleutels beschikbaar waren, trad Isero op als een cruciale partner door gegevens vast te leggen in Ed Controls voor langdurig inzicht. De modulariteit van iLOQ-hardware stelde Isero in staat flexibel te werken, wat betekende dat deuren niet eerst hoefden te worden opgemeten voordat digitale cilinders werden besteld. Dit bespaarde maar liefst 12 maanden tijd! Door intensief samen te werken met Lieven de Key en de belangrijkste contractpartijen ontwikkelde GuestCompass de deel beheertool met bijbehorende app. Deze werden na ingebruikname voortdurend aangepast en verfijnd in samenwerking met de monteurs om de gebruiksvriendelijkheid te maximaliseren.